Najchętniej czytane, czyli TOP 10 w 2015 roku

Kolejny rok blogowania za mną. Po leniwym 2014 zakasałem nieco rękawy, ale dopiero 2016 zapowiada się intensywnie ;) Nie mniej jednak warto podsumować to, co działo się u mnie przez ostatnie dwanaście miesięcy. Przed Wami 10 najchętniej czytanych tekstów z 2015 roku. Smacznego! Klikając w tytuł zostaniecie przeniesieni do wpisu.


1.    Gitarowa Mitologia # 2 – efekt czy multiefekt?
Nowy cykl „Gitarowa Mitologia” mocno Was zainteresował. Zwłaszcza odcinek, w którym zderzyłem cyfryzację z oldschoolem. Czy multiefekty wyprą klasyczne efekty gitarowe? Moim zdaniem nie, chociaż każde rozwiązanie ma swoje mocne i słabe strony. Ja z efektowego zbieractwa się nie wyleczę, ale jak jeszcze nie wpadliście w jego sidła to może warto najpierw przeczytać ten tekst.

2.    What guitar rig do they use? UK SUBS.
Pierwszy anglojęzyczny tekst na blogu i zarazem szósty odcinek cyklu „Na jakim sprzęcie grają”. Bohaterem odcinka jest Jet – wywodzący się z Japonii gitarzysta angielskiej punkowej legendy UK Subs. Obecnie Jet siedzi z Subsami w studiu nagrań i nagrywa album „Ziezo”, który zamyka epickie dzieło, którego celem było nagranie albumów, których tytuły będą rozpoczynały się na kolejne litery alfabetu. Zaczęli w 1979, a w 2016 skończą. Chapeau bas! Tekst jest oczywiście także dostępny w języku polskim – o tutaj.

3.    Gitarowa Mitologia # 1 – Jaką gitarę kupić? Nową czy używaną?
Pierwszy odcinek „Gitarowej Mitologii”. Mierzymy się z tematem jaką gitarę kupić – nową czy używaną? W międzyczasie zakupiłem dziesięcioletnie hollow-body Ibaneza, więc stosunek gitar nowych i używanych w moim przypadku kształtuje się na poziomie 3:2.

4.    Testujemy wzmacniacz Roland Cube Lite
Ostatnio najwięcej miejsca na blogu zajmują testy sprzętu, a największą popularnością w 2015 roku cieszył się test miniaturowego wzmaka Roland Cube Lite, który posiada liczne czarodziejskie moce. Mnie zauroczył i widzę, że Wam również się spodobał :)

5.    Polskie efekty gitarowe od Visar Stompboxes
W 2015 roku polska manufaktura Visar Stompboxes rozkręciła swoją produkcję. Jeżeli szukacie oryginalnych kostek hołdujących klasyce brzmienia to warto się nimi zainteresować. Odsyłam również do testów efektów Homen oraz Bies. Dają radę.


6.    Na jakim sprzęcie grają # 8 – Inkwizycja i Dizel

Na szóstym miejscu najchętniej czytanych tekstów wylądował Wujek Drut – gitarowa podpora krakowskich składów Inkwizycja i Dizel. Z jakiego sprzętu korzysta Drut? Więcej w tekście.

7.    Na jakim sprzęcie grają # 7 – Big Cyc
Marasowi stuknęło właśnie 10 lecie grania w Big Cycu. A na czym gra Maras? Na gitarze. Konkrety w tekście :)

8.    Gitarowe eko trendy, czyli Drewniane Kostki Gitarowe
Drewniane Kostki Gitarowe może nie mają szczególnie oryginalnej nazwy, ale produkty, jakie wychodzą spod ręki Szymona z pewnością oryginalne są. Lubię takich ludzi i lubię takie inicjatywy. Podobnie jak ponad 4300 użytkowników facebooka, którzy polubili jego fanpage.

9.    Na jakim sprzęcie grają # 5 – Wild Books
Jak widać cykl „Na jakim sprzęcie grają” cieszy się dużą popularnością. Oprócz znanych kapel staram się wyławiać też ekipy z mniejszym dorobkiem, które potrafią zaskoczyć pod względem gitarowego brzmienia i wykorzystywanego sprzętu. Jak dla mnie taką grupą jest właśnie warszawski Wild Books.

10.    Testujemy polskie kable do łączenia efektów od Red’s Music
To ciekawe, tekst z grudnia, a swoją popularnością przebił większość testów sprzętu, które zamieszczałem przez cały rok. Co mnie szczególnie cieszy, jest to kolejny polski producent, a na blogu zawsze wiele miejsca poświęcałem produktom made in Poland. Za jakiś czas pojawi się kolejny test składanych w Polsce połączeniówek, ale zanim to nastąpi mam w zanadrzu jeszcze parę ciekawostek.

Dziękuję za kolejny rok no i zapraszam do śledzenia fanpage na facebooku oraz mojego profilu na instagramie ;) No i korzystając z okazji życzę Wam wszystkim więcej sprzętu w nowym roku, bo tego nigdy nie jest za wiele :)

2 komentarze:

  1. Serdecznie zapraszam Luthier.com.pl serwis gitar akcesoria gitarowe naprawa instrumentów usługi lutnicze

    OdpowiedzUsuń
  2. lutnik warszawa serwis instrumentów strunowych naprawa gitar Luthier.com.pl Serwis Gitarowy akcesoria gitarowe luhier.pl

    OdpowiedzUsuń